SISTEM ELEKTRONSKIH FAKTURA IZAZVAO NAJVEĆE NEDOUMICE MEĐU PRIVREDNIM SUBJEKTIMA
Kada je u pitanju implementacija Zakona o elektronskom fakturisanju, čija je prva faza stupila na snagu početkom prošlog meseca, Sistem elektronskih faktura, kao njegov ključni deo, izazvao je brojne nedoumice među privrednim subjektima. U cilju njihovog otklanjanja, danas je u Regionalnoj privrednoj komori Leskovac održan stručni skup na temu elektronskog fakturisanja u praksi.
Imajući u vidu da se Zakon o elektronskom fakturisanju sprovodi etapno, za sada obaveza izdavanja fakture preko Sistema elektronskih faktura, takozvanog SEF-a, postoji samo u transakcijama koje predviđaju da subjekti privatnog sektora izdaju e-fakture onima u javnom sektoru.
Upravo, ova faza zakona koja je stupila na snagu 1. maja, otvorila je brojna pitanja i dileme među privrednim subjektima, a koje Kompanija Docloop, kao informacioni posrednik između klijenata i Sistema elektronskih faktura, nastoji da reši.
Prema rečima Bojana Brajovića, od 1. jula ove godine i javni sektor će biti u obavezi da izdaje elektronske fakture subjektima privatnog sektora, dok će poslednja etapa i ujedno potpuna primena Zakona o elektronskom fakturisanju početi od 1. januara 2023. godine.
Brajović je ovom prilikom pojasnio i da će u skladu sa planom resornog ministarstva, Centralni registar faktura biti integrisan u Sistem elektronskih faktura.
Inače, elektronske fakture su već dugi niz godina postale standard u poslovanju u svim razvijenijim zemljama. Njihova glavna uloga je da ubrzaju proces naplate, ali i da obezbede dodatnu sigurnost prilikom razmene podataka između privrednih subjekata.