DruštvoVesti

SAMOZAPOSLENOST U SRBIJI DVOSTRUKO VEĆA KOD MUŠKARACA, NEGO KOD ŽENA

Preduzetništvo u Srbiji, obeleženo je rodnim disbalansom, a samozaposlenost je gotovo dvostruko veća kod muškaraca, nego kod žena, iskazano je na predstavljanju projekta “Unapređenje digitalnih kompetencija žena u ruralnim područjima”, koji doprinosi promociji ženskog preduzetništva.

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija u Vladi Republike Srbije, Tatjana Matić ocenila je da projekat „Unapređenje digitalnih kompetencija žena u ruralnim područjima“ značajno doprinosi promociji ženskog preduzetništva i osnaživanju žena u ruralnim područjima da pokrenu sopstveni biznis.
S obzirom na to da svaki ženski preduzetnički poduhvat, pogotovo u ruralnim područjima predstavlja ogroman uspeh, Matić je istakla, da žensko preduzetništvo na selu predstavlja poseban vid neustrašivosti i da je zbog toga potreban podstrek unapređenjem njihovih digitalnih kompetencija u funkciji plasmana, veće vidljivosti i povećanja prodaje njihovih proizvoda.
Nova znanja o korišćenju Eksela, onlajn prodaji i promovisanju putem društvenih mreža pomoći će polaznicama ovog projekta da razviju poslovanje po svojoj meri i u skladu sa svojim planovima, ukazala je ministarka.

Prema njenim rečima, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija usmerava značajnu pažnju na razvoj digitalnih kompetencija žena, čime podstiče razvoj ženskog preduzetništva, a od 2017. godine do danas opredeljeno je više od 70 miliona dinara za projekte i programe podrške razvoja digitalne pismenosti i kompetencija žena.
Pored ministarke Matić, na predstavljanju projekta, govorila je i direktorka agencije UN Women Milana Rikanović.

Projekat „Unapređenje digitalnih kompetencija žena u ruralnim područjima“ sprovela je Etno mreža uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i u partnerstvu sa odabranim opštinama i agencijom UN Women.