U NAREDNOM PERIODU PRIORITET ŽELEZNICE
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić poručila je danas na otvaranju „Železničkog samita Zapadnog Balkana 2021“ da će Srbija modernizovati i rehabilitovati pruge u dužini većoj od 1.000 kilometara i istakla da su ti projekti vredni približno 6,5 milijardi evra. Krećemo u izgradnju, uz veliku podršku i bespovratna sredstva EU, kroz Investicioni fond za Zapadni Balkan, od čak 700 miliona evra u železnički Koridor 10 od Beograda do Niša, koji postaje veliko železničko čvorište, kazala je Brnabić.
Prioritet Vlade Srbije ulaganje u železničku mrežu da bismo bili povezani sa susedima u regionu i unutar zemlje, istakla je premijerka i dodala da je cilj da srpske železnice postavimo kao primarni vid transporta, kako putničkog, tako i teretnog, podsetivši na to da je 2021. u Evropskoj uniji godina železnice. Vlade Srbije ulaganje u železničku mrežu smatra po njnim rečima prioritetnim da bismo bili povezani sa susedima u regionu i unutar zemlje.
Ovo je godina železnice i u Srbiji, ali i godina Zelene agende, navela je Brnabić i dodala da ova dva cilja idu ruku pod ruku, jer je železnički saobraćaj, pored vodnog, najzeleniji vid transporta.
Brnabić je izrazila zahvalnost EU na pomoći koju pruža Srbiji i na tome što je naša zemlja putem Transportne zajednice postala deo transevropske železničke mreže i EU i pre formalnog članstva u Uniji.
Premijerka je, odgovarajući na pitanja novinara, rekla da su za nas jednako važna i putna i železnička infastruktura, kao i da je u prethodnom periodu prioritet bilo to da se povežu veliki gradovi auto-putevima.
Prema njenim rečima, sada mogu više da se rade i železnički projekti, pri čemu ćemo sledeće godine imati brzu prugu od Beograda do Novog Sada, gde će voz putovati najviše pola sata.
Krećemo u izgradnju, uz veliku podršku i bespovratna sredstva EU, kroz Investicioni fond za Zapadni Balkan, od čak 700 miliona evra u železnički Koridor 10 od Beograda do Niša, koji postaje veliko železničko čvorište, rekla je Brnabić.
Sve će to, smatra Brnabić, promeniti način na koji živimo i biće moguće da, kao u naprednijim zemljama EU, živite u jednom gradu, a da radite u drugom.
Dolaskom voza voza „Connecting Europe Express“, koji je osmišljen od strane EK u okviru Evropske godine železnice, a koji će preći kontinent i Zapadni Balkan kao njegov sastavni deo, označen je početak Železničkog samita u Beogradu.
Samit organizuju Transportna zajednica, Evropska investiciona banka (EIB) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), a domaćin je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Ključni program za infrastrukturni razvoj regiona Ekonomski investicioni plan za Zapadni Balkan od 30 milijardi evra, a koji je Evropska komisija odobrila regionu.
To je trećina BDP-a čitavog regiona, a milijardu i po evra biće uloženo u razvoj brze pruge na Koridoru 10, koji će Srbiju povezati sa Bugarskom i Grčkom, kao i u razvoj Koridora 4, koji će Beograd brže povezati sa Lukom Bar u Crnoj Gori i Podgoricom.